ADAM (Aku Darah Anak Malaysia) Terkadang aku tidak pernah menduga.. bagaimana sorang insan yang kelihatan sungguh bersahaja boleh melakarkan sesuatu untuk di sajikan pada orang lain. Itulah kau ADAM.
Kau membuktikan bahawa bidang yang lebih banyak di dominasi oleh HAWA tidak memustahilkan untuk kau menyelitkan dirimu lantas bagai menjulang namamu untuk berada sebaris dengan srikandi yang telah ada di medan yang tidak semua boleh menghunuskan jemari untuk menari mengikut lentuk alunan ilham dan kreativiti yang bukan sedikit menagih usaha dan pengorbanan agar menjadi rencah yang boleh disantap oleh pembaca seperti diriku Bagaikan Puteri terus melayang.

Melangkau jangkaan minda insan Normal seperti diriku. Berada di dua dimensi yang terpisah oleh hijap yang sukar di singkap dek akal sejengkal cuma. Apa pun kau masih mampu membawa kami menyusuri dekad yang sudah sekian lama tertutup.

Serasa diri, Bagaikan Puteri yang di bawa ke satu ruang yang selama ini sekadar terhimpun dalam naskah-naskah sejarah yang tentunya sudah layak dipanggil lagenda. Bermain di alam bawah sedar seakan satu illusi yang mencemaskan tapi tetap indah dan mengasyikkan hingga terbuai jiwa dan perasaan bila berada di sisi Laksamana Sunan yang cukup terpelihara akhlak dan keperibadian.

Cinta Sang Ratu memekar di jiwa. Menguntum lantas mengharum, buat jiwa yang kian tega, mengusung rindu dalam lara sekeping hati. Laksamana Sunan di Tanah Rencong tidak putus asa menjejaki bidadari hati yang sudah disambar pergi. Biar berbagai dugaan menjadi penghalang usahanya, hati yang kasih dan ketakwaan pada yang Esa bagaikan senjata ampuh untuk terus melangkah.

Ah! Mengapa sebegitu tega Maharani memenjarakan Sang Ratu pada kezaliman dan kekufuran. Menyatukan kembali hati yang sudah hampir bersih dari kejahatan. Ratna merintih tapi tidak mampu menzahirkan. Ingatan pada Laksamana Sunan terkadang datang menyapa lembut, namun dayanya kurang untuk mengingati apatah lagi membebaskan diri dari cengkaman bonda yang sudah terlalu jauh sesat dari paksi yang telah ditetapkanNYA.

Hatiku Di Harajuku tak bisa di bawa kembali. Tou Aii bagaikan lambang pada sebuah perasaan yang akan berdarah andai kesetiaan dikhianati. Kejujuran dan rasa kasih tak mungkin di tukar milik. Aii Shite Ru bagaikan kuntum-kuntum sakura yang berkembang mengindahkan taman hati. Memenjarakan dua hati dalam budaya dan kepercayaan yang tidak memustahilkan untuk bersatu di bawah satu kiblat. Biarpun kehidupan Yakuza laksana satu igauan yang ampuh mengiringi mimpi, tapi keazaman dalam diri harus diperjitukan. Biar semua itu hanya tinggal kenangan biar segalanya bak tugu pada sebuah kehidupan dalam kealpaan diri yang masih khilaf mencari sinarNYA.

Rahsia Perindu terus mengunci diri. Hilang dalam waras akal yang terkadang sukar di kawal. Langkah yang dihayun, bagai memasung ingatan pada illusi yang tiba-tiba datang. Siapakah diri ini yang sebenarnya. Mengapa reality itu terlalu payah untuk di telan. Dalam sulaman kasih sayang seorang suami, jiwa tertekan mencari identity diri.

Garapan Hero Malaya ini sentiasa mencemaskan. Bagai ada bayang-bayang yang sedang mengintai, mencari ruang bila alpa melalaikan tumpuan. Biarpun sebenarnya itu sekadar santapan pada minda. Bukan zahir yang berada dipandangan. Bijak sungguh Hero ini mengacah emosi dan jiwa pembaca hinggakan rasa takut adakalanya mampu mendabik dada. Megah justeru kejayaan milik sebuah perasaan yang sekadar jelmaan pada sebuah garapan berlandaskan kreativiti.

Apapun Rahsia Perindu tetap punya keistimewaan sama seperti setianya Ryu Watanabe pada Noriko bersama Tou Aii lambang Aii Shite Ru yang akhirnya membuatkan Sabrina akur pada sebuah kekecewaan lantaran orang yang disayang tak mungkin akan dimiliki. Apakan daya, Hatiku Di Hajaruku tak bisa bertukar destinasi.

Namun Cinta Sang Ratu tetap terus mekar tetap dibawa Ratna ke alam kekal abadi menanti Laksamana Sunan yang pasti akan tiba jua untuk menemani dirinya Bagaikan Puteri dalam hikayat dahulu kala, menanti ADAMnya yang akan hadir di singgahsana cinta mereka berdua

Itu adalah buku-buku tulisan Hero Malaya ini yang berada dalam konti peribadi pu3, tapi ADAM tak ada.... tapi tah kenapa tajuk tu menjadi pembuka ilham untuk meneruskan kata yang seterusnya..... Apa pun kini bagai menanti kelahiran garapan beliau yang seterusnya.. yang pasti punya kejutan dan acahan-acahan cemas, seram, ilmiah dan juga kasih sayang.....

Ilham Rasa
Pu3Chempakabiru
23/05/07 1830pm

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati