Rasa terharu kerana memang sudah lama saya berhajat bertemu dia. Saya kagum dengan beliau. Tabah, cekal dan berani. Pertemuan secara ‘kebetulan’ yang berlaku di Tesco Sabtu lepas 6.10.2007, amat mengujakan. Saya tertarik melihat anak-anak kecil yang berpakaian sama berlari-lari.

Lebih mengusik hati melihat 3 orang anak kecil dalam troli. Comel sekali… sempat saya menyentuh pipi mungil mereka. Baru perasan akan kehadiran wanita-wanita berpakaian serba merah jambu yang sibuk melayan kanak- kanak tersebut. Bila ditanya baru saya tau, mereka adalah Puteri dari cawangan Pandan.

Saya juga baru ternampak kelibat orang yang saya tunggu-tunggu, Puan Norlina Alawi. Terus saya menyalami beliau dan berbual seketika. Wajahnya jernih dan bersih. Tenang hati bila berbicara dengan beliau. Lebih mengharukan, beliau menjemput saya menghadiri majlis berbuka puasa pada malam itu. Malang sekali, saya tidak dapat menghadiri kerana mata kurang baik pada waktu malam walau saya sudah pun separuh jalan. Saya mengharapkan pertemuan pertama akan disusuli pertemuan seterusnya.


Pada para peminat, pasti ada membaca buku hasil tulisan Puan Lily Haslina bertajuk Sesuci Kasih Norlina Alwi. Isi kandungannya amat menyentuh hati. Perjalan getir beliau mengharungi suka duka membesarkan anak-anak malang ini. Namun ketabahan beliau membuah hasil yang murni.

Sekiranya ada antara anda yang sudi meluangkan masa menjenguk anak-anak ini bolehlah pergi ke pusat tersebut di:

PUSAT PERLINDUNGAN PERNIM
Lot 46 Jalan 47,Bukit C, Kampung Cheras Baru,56100 Kuala Lumpur.

Anda juga boleh menghubungi beliau melalui emel:

pernim@streamyx.com

Sekiranya ada yang berhajat menghulurkan bantuan, bolehlah melakukannya menerusi:

RHB 2-64214-0001777-6



Ina.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati